مشاهده نویز و سیگنال خط در کنسول مودم
در صورتی که میخواهید نویز و سیگنال موجود بر روی خط را مشاهده کنید، از صفحه Status مودم گزینه DSL Line Status را انتخاب فرمایید.
با انتخاب این گزینه صفحهای برای شما باز خواهد شد.
در این صفحه میتوانید میزان نویز و سیگنال خط و زمان UP بودن مودم را مشاهده کنید.
لازم به توضیح است که با بالا رفتن پهنای باند ممکن است میزان SNR و Attenuation دچار تغییر شود چرا که سرعت بالاتر سرویس، نیازمند بستر ارائه مناسبتری است.
عواملی که باعث افت SNR و افزایش در Attenuation میشود عبارت است از:
- برروی خط رانژه دستگاه ديگری مانند تلفن و يا فکس بدون اسپيليتر وجود داشته باشد.
- سيم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد.
- اسپليتر معيوب بر روی خط وجود داشته باشد.
- در کنار مودم دستگاهی مانند: تلفن همراه، تلفن بیسيم، لامپ مهتابی، دستگاه مايکروويو وجود داشته باشد.
- سيم کشی داخل ساختمان، قديمی و يا پوسيده باشد.
- سيم تلفن از پريز تلفن تا مودم مشکل داشته و يا پريز تلفن معيوب باشد.
- دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.
در صورتی که با بررسی این موارد مشکل شما برطرف نشد میتوانید با واحد پشتیبانی شاتل، 91000000 در تماس باشید.