قطعی پی در پی Status
چراغ ADSL بر روی DSL CPE جهت نشان دادن وجود دیتا بر روی خط است.
ممکن است وجود عوامل مختلف از جمله نویز برروی خط، باعث قطع و وصل شدن اینترنت و خاموش و روشن شدن چراغ ADSL شود.
این عوامل میتواند به علت مشکلات شبکه داخلی و یا مشکلات تجهیزات مخابراتی باشد.
چراغ ADSL بر روی مودمهای ZyXEL چراغی است که در تصویر زیر مشخص شده است.
برای برطرف کردن این مشکل شما میبایست کلیهی مراحل را به ترتیب زیر تا برطرف شدن قطعی پی در پی Status انجام دهید.
- بوق خط رانژه (خطی که مودم به آن متصل است) را بررسی کنید و از صحت بوق خط به صورت دو طرفه (داشتن تماس ورودی و خروجی) و عدم داشتن بدهی خط اطمینان حاصل فرمایید.
- تمامی دستگاهها از جمله اسپلیتر، تلفن، دوشاخه ضدبرق، کارت خوان، فکس، Caller ID و دیگر دستگاهها را به ترتیب از روی خط تلفن ADSL برداشته و مودم را به صورت مستقیم بدون اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن متصل کرده و نویز و سیگنال خط را بررسی بفرمایید.
- مودم را باکابل و پریز دیگری بررسی کنید.
- در صورت دولاینه بودن پریز تلفن، پریز مربوطه را تعویض و مودم را به پریز دیگری متصل کنید.
- از اتصال صحیح آداپتور مودم و سالم بودن پریز تلفن اطمینان حاصل کنید.
- مودم را از سیستم جدا کنید.
- مودم را ریست سخت افزاری و سپس کانفیگ کنید.
- مودم دیگری روی خط قرار دهید.
** لازم به توضیح است که با هر تغییر میبایست برای مدتی خط را مانیتور فرمایید تا از رفع و یا عدم رفع مشکل اطمینان حاصل کنید. با مراجعه به سایت my.shatel.ir و ورود به حساب کاربری خودتان طبق مسیر زیر میتوانید لاگ کانکشن اینترنت خود را بعد از هر تغییر روی خط مشاهده فرمایید و در صورت داشتن کانشکشن مناسب عامل مشکل را طبق تغییرات انجام شده شناسایی فرمایید.