خاموش بودن چراغ ADSL
چراغ ADSL بر روی مودم برای نشان دادن وجود دیتا بر روی خط و انتقال درست آن به مودم بوده و برای ارتباط DSL حتما باید روشن باشد.
اولین مرحله در ارتباط با سرویس ADSL روشن بودن چراغ ADSL است.
این چراغ ممکن است به علت مشکلات داخلی و یا مشکل در تجهیزات مخابراتی خاموش شود.
چراغ ADSL بر روی مودمهای متفاوت شکل ظاهری متفاوتی دارد، مودمهای ZyXEL چراغ شماره ۴ است.
برای مودمهای Dlink نیز به شکل زیر است:
برای مودمهای TpLink نیز به شکل زیر است:
در صورت خاموش بودن این چراغ، این مورد به این معناست که ارتباط مودم با خط رانژه به صورت صحیح برقرار نیست.
برای برطرف کردن این مشکل شما باید کلیهی مراحل را به ترتیب زیر تا روشن شدن چراغ ADSL انجام دهید:
- از روشن بودن مودم مطمئن شوید.
- آداپتور مخصوص به مودم را به صورت صحیح به مودم متصل کنید.
- از اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم مطمئن شوید.
- اطمینان پیدا کنید که کابل متصل شده به پشت مودم همان خط تلفنی باشد که رانژه شده است.
- اطمینان حاصل کنید خط رانژه بوق داشته باشد (این مورد را میتوانید با اتصال خط تلفن به یک دستگاه تلفن و تماس با شماره دیگری امتحان کنید)
- در صورت نداشتن بوق لطفا با شماره ۲۰۱۱۷ و خرابی تلفن در تماس باشید.
- اتصالات اسپلیتر را به پشت مودم به صورت صحیح انجام دهید. (پورت Line به خط تلفن، DSL به کابل متصل شده به مودم، Phone به کابل متصل شده به دستگاه تلفن)
- تمامیدستگاهها از جمله تلفن، Fax، اسپلیتر، دو شاخه ضد برق، صفر بند، Caller ID، کارت خوان و Deviceهای دیگر را از روی خط برداشته و مودم را مستقیم بدون اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن متصل کنید.
- پریز و کابل تلفن متصل به مودم را تعویض کنید.
- در صورت دولاینه بودن پریز تلفن ، پریز مربوطه را تعویض و در صورت امکان مودم را به پریز تک لاین متصل کنید.
- درصورت امکان با مودم دیگر یا از سر خط ورودی ساختمان (جایی که مخابرات سیم تلفن را به شما تحویل داده است) بررسی کنید.
در صورتی که با چک کردن تمامیموارد فوق باز هم چراغ DSL خاموش بود با پشتیبانی فنی شاتل با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰ در تماس باشید.