مشاهده نویز و سیگنال خط در کنسول مودم

مشاهده نویز و سیگنال خط در کنسول مودم

در صورتی که بخواهید نویز و سیگنال موجود بر روی خط را مشاهده بفرمایید از صفحه Status مودم گزینه DSL Line Status را انتخاب بفرمایید.

سیگنال-خط

با انتخاب ‌این گزینه صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد.

در‌این صفحه می‌توانید میزان نویز و سیگنال خط و زمان UP بودن مودم را مشاهده بفرمایید.

سیگنال-خط

لازم به توضیح است که با بالا رفتن پهنای باند ممکن است میزان SNR و Attenuation دچار تغییر شود چرا که سرعت بالاتر سرویس، نیازمند بستر ارائه مناسب‌تری است.

عواملي که باعث افت SNR و افزایش در Attenuation می‌شود عبارت است از:

  • برروي خط رانژه دستگاه ديگري مانند تلفن و يا فکس بدون اسپيليتر وجود داشته باشد.
  • سيم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد.
  • اسپليتر معيوب بر روي خط وجود داشته باشد.
  • در کنار مودم دستگاهی مانند : تلفن همراه، تلفن بي‌سيم، لامپ مهتابي، دستگاه مايکروويو وجود داشته باشد.
  • سيم کشي داخل ساختمان ، قديمي و يا پوسيده باشد.
  • سيم تلفن از پريز تلفن تا مودم مشکل داشته و يا پريز تلفن معيوب باشد.
  • دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.

در صورتی که با بررسی این موارد مشکل شما برطرف نشد می توانید با واحد پشتیبانی شاتل، ۹۱۰۰۰۰۰۰ در تماس باشید.