خدمات ارزش افزوده

خدمات تلفن خانگی

۱) این سرویس چه مزیتی نسبت به سرویس سنتی تلفن ثابت دارد؟
تفاوت اصلی این سرویس با سیستم سنتی تلفن ثابت این است که کاربر، خط تلفن ثابت خود را روی بستر اینترنت دریافت می‌کند. کاربر همه ویژگی‌هایی که از یک تلفن ثابت سنتی توقع‌ دارد را در این سرویس دریافت کرده و همچنین می‌تواند ویژگی‌های خاصی که در سیستم سنتی به‌سختی به دست می‌آورد را به‌صورت پیش‌فرض روی سرویس تلفن ثابت شاتل خود داشته باشد. به‌عنوان مثال، اگر شخصی بخواهد از اپراتور تلفن ثابت سنتی یک کنفرانس تلفنی ۳ طرفه داشته باشد، با پیچیدگی‌ها و هزینه‌های زیادی روبه‌رو می‌شود، درصورتی¬‌ که تلفن ثابت شاتل این ویژگی را به‌صورت پیش‌فرض در سیستم خود دارد و کاربر به‌آسانی با استفاده از کد دستوری، آن را فعال‌سازی می‌کند.
شاتل‌تاک یک امکان متمایز دیگر نسبت به سیستم سنتی دارد. این امکان، قابلیت جابه‌جایی شماره تلفن ثابت در سراسر استان است. فقط کافی است که کاربر به اینترنت شاتل در هر نقطه‌ای از استان خود متصل شده و شاتل تاک را باز کند تا بتواند از این سرویس استفاده کند.
مزیت دیگر این سرویس، راحتی در ارائه بسته‌های ویژه است..
علاوه‌بر این، سهولت جابه‌جایی خط POTS یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این سرویس است. بر خلاف سیستم سنتی که یک خط برای همیشه به یک خانه اختصاص داده می‌شود، سیستم تلفنی POTS این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که درصورت جا‌به‌جا شدن به یک محل دیگر که امکانات تلفن ثابت شاتل دارد، خط سابق خود را در لحظه با هماهنگی همکاران ما جا‌به‌جا کند.
کاربرانی که اهمیت زیادی برای امنیت تماس قائل هستند نیز می‌توانند روی ویژگی امنیت بالای این سرویس حساب کنند. دزدیدن صدایی که ازطریق زوج‌سیم‌های سیستم تلفنی سنتی منتقل می‌شود، کار راحتی است. فقط کافی است مسیر گذشتن خط زوج سیم‌های مسی مخابرات پیدا شود تا با قرار دادن دستگاه واسطه‌ این صدا به‌راحتی استراق سمع شود. این در حالی است که هنگام انتقال صدا روی بستر IP، استراق سمع از روش اشاره‌شده غیرممکن است و صداها به‌صورت بسته‌های شبکه (Packet) انتقال داده می‌شوند؛ در نتیجه، حتی اگر کسی بخواهد از این بسته‌ها سوءاستفاده کند موفق نخواهد شد، به این علت که بسته‌های شبکه از یک مسیر به‌صورت پشت سرهم رد و بدل نمی‌شوند، بلکه هر بسته از یک مسیر خاص عبور می‌کند و در نهایت به مخاطب تماس می‌رسد. به همین دلیل از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود.
۲) درصورت ایجاد مشکل و اختلال در ارائه این سرویس، چگونه پاسخ‌گو خواهیم بود؟
کاربران می‌توانند با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰ (بخش پشتیبانی فنی) تماس بگیرند و از این اختلال ما را باخبر کنند تا در سریع‌ترین زمان این مشکل برطرف شود.
۳) درصورتی که خط طرفی که با آن تماس گرفته می‌شود قطع باشد یا به هر دلیلی در شبکه ثبت نشده (Unregistered) باشد چه بازخوردی دریافت می‌شود؟
در این صورت پیغامی مرتبط برای شخص تماس گیرنده پخش خواهد شد.
۴) چه امکاناتی ازطریق کدهای دستوری به کاربران ارائه می‌شوند و هر کدام به چه صورت عمل می‌کند؟
  • امکان Forward on Ring:

– با استفاده از این امکان، کاربران می‌تواند در لحظه‌ای که خط ایشان زنگ می‌خورد بلافاصله تماس را به شماره دیگری انتقال دهند. همه کاربران می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ۶۱۱n* (منظور از n شماره تلفنی است که به‌عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کنند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری ۶۰۱* شماره‌‌گیری شود.

  • امکان Forward on Busy:

– کاربر می‌تواند با استفاده از این امکان، هنگامی که مکالمه می‌کند و خط او در وضعیت اشغال است، شماره دیگری را تعیین کند تا تماس‌های ورودی به آن شماره انتقال یابد. این امکان برای همه کاربران وجود دارد که با شماره‌گیری کد دستوری ۶۱۱n* (منظور از n شماره تلفنی است که به‌عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود)، این ویژگی را فعال‌ کنند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری ۶۰۲* شماره ‌گیری شود.

  • امکان Forward on No Answer:

– کاربر می‌تواند با استفاده از این امکان هنگامی که به تماس ورودی پاسخی نمی‌دهد، شماره دیگری را تعیین کند تا تماس به آن شماره انتقال یابد. کاربر می‌تواند با شماره‌گیری کد دستوری ۶۱۳n* (منظور از n شماره تلفنی است که به‌عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری ۶۰۳* شماره ‌گیری شود.

  • امکان Forward on Unavailable:

– با استفاده از این ویژگی، هنگامی که کاربر در دسترس نباشد می‌تواند شماره دیگری را تعیین کند تا تماس‌های ورودی به آن شماره انتقال یابد. کاربر می‌تواند با شماره‌گیری کد دستوری ۶۱۴n* (منظور از n، شماره تلفنی است که به‌عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری ۶۰۴* شماره‌‌گیری شود.

  • امکان Forward کلیه تماس‌ها:

– کاربر می‌تواند با استفاده از این امکان، همه تماس‌ها را بدون در نظر گرفتن اشغال بودن خط، عدم پاسخ‌گویی یا در دسترس نبودن بلافاصله به شماره دیگری انتقال دهد. کاربر می‌تواند با شماره گیری کد دستوری ۶۱۰n* (منظور از n، شماره تلفنی است که به‌عنوان گیرنده تماس انتقالی در نظر گرفته می‌شود) این امکان را فعال‌سازی کند.

– برای غیرفعال کردن این امکان کافی است کد دستوری ۶۰۰* شماره‌‌گیری شود.

۵) چگونه مي‌توان درخواست قطع موقت كرد؟
اگر کاربر بخواهد از تلفن برای مدتی استفاده نکند، باید با مراجعه به نمایندگی شاتل، تقاضای قطع موقت تلفن را ثبت کند. مدارک و شرایط مورد نیاز برای قطع موقت و وصل مجدد تلفن به درخواست کاربر، به شرح زیر است:
حضور کاربر یا قائم مقام قانونی وی یا استفاده کننده از تلفن
ارائه اصل مدرک شناسایی معتبر مانند شناسنامه یا کارت ملی
۶) به‌غیر از درخواست کاربر، در چه حالت‌های دیگری خط تلفن قطع می‌شود؟
علاوه‌بر درخواست کاربر، در موارد دیگری نیز امکان قطع یک تلفن ثابت از سوی شرکت شاتل وجود دارد که به شرح زیر اعلام می‌گردد:

قطع به‌سبب سوء استفاده از تلفن و ایجاد مزاحمت برای کاربران دیگر

قطع به‌علت دخالت در زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

قطع به دستور مراجع قضایی به‌سبب وجود شاکی

در صورتی که «مشترک» ظرف مدت شش ماه از تاریخ تحویل سرویس، اقدام به فعال‌سازی سرویس و یا تماس خارج از شبکه ننماید یا پس از اولین تماس، به مدت شش ماه متوالی هیچ تراکنشی به‌جز تراکنش‌های رایگان (مانند اورژانس، آتش نشانی و ۱۱۰) نداشته باشد، در صورت وجود مانده اعتبار در حساب مشترک، آبونمان به‌صورت ماهانه از اعتبار مشترک تا زمان اتمام اعتبار کسر خواهد شد و در صورت نبود مانده اعتبار در حساب مشترک و اتمام اعتبار ایشان نسبت به قطع یک طرفه مشترک و در صورت عدم پرداخت پس از ۶ ماه نسبت به قطع دو طرفه و جمع آوری خط اقدام خواهد شد.

۷) براي رسیدگی به مشکل مزاحم تلفني چه کاری بايد انجام داد؟
کاربر شاکی با حضور در نزدیک‌ترین نمایندگی و ارائه کارت شناسایی می‌تواند مشکل خود را مطرح تا کارشناسان به آن رسیدگی کنند.
۸) مشتركي كه دائماً گرفتار مزاحم تلفني است در چه شرایطی می‌تواند اقدام به تغییر شماره خط تلفن خود کند؟
در صورتی که ۳ شماره مختلف به‌عنوان مزاحم تلفنی برای خط کاربر شاکی از طرف کارشناسان شاتل تأیید شوند، تغییر شماره تلفن امکان‌پذیر خواهد بود.
۹) مجازات‌هاي مزاحمت تلفني چیست؟
هر كس وسيله مخابراتی در اختيار خود را وسيله مزاحمت ديگری قرار دهد يا به عمد و سوء‌نيت ارتباط ديگري را مختل كند, براي بار اول پس از كشف, ارتباط تلفنی او به مدت يك هفته همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم پرداخت هزينه‌ خواهد بود. براي بار دوم پس از كشف, ارتباط‌ تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم تقاضای کاربر و پرداخت هزينه‌های مربوطه خواهد بود. با مزاحمت برای بار سوم، شركت ارتباط تلفنی کاربر را به‌طور دائم قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن می‌کند و وديعه پس از تسويه حساب به کاربر بازگردانده می‌شود.
۱۰) آیا برای استفاده ازسرویس های ویژه حضورمالک تلفن الزامی است؟
خیر
۱۱) سن قانونی برای خرید خط تلفن ثابت چند سال است؟
سن قانونی برای خرید تلفن ثابت ۱۸ سال است و حضور شخص خریدار الزامی است.
۱۲) آیا کاربر می‌تواند با این سرویس تماس بین‌المللی داشته باشد؟
خیر. درحال‌حاضر امکان برقراری تماس بین‌المللی وجود ندارد.
۱۳)آیا می‌توانیم یک شماره را روی دو گوشی داشته باشم؟
خیر. هر شماره فقط روی یک دستگاه قابل استفاده است.
۱۴) کاربر با استفاده از این سرویس با چه شماره‌هایی می‌تواند تماس بگیرد؟
کاربر می‌تواند با استفاده از خط تلفن ثابت روی (POTS و ShatelTalk)، با همه مقاصد شامل خطوط تلفن ثابت داخل استانی و سایر استان‌ها، خطوط ثابت و همراه بین‌الملل، اپراتورهای موبایل و سایر خطوط تلفن ثابت شاتل POTS و ShatelTalk تماس بگیرند.
۱۵) چه شماره‌هایی می‌توانند با خط تلفن ثابت شاتل تماس بگیرند؟
کلیه خطوط تلفن ثابت داخل استانی و سایر استان‌ها، اپراتورهای موبایل و خطوط تلفن ثابت شاتل (POTS و ShatelTalk) می‌توانند با خطوط تلفن ثابت شاتل شامل POTS و ShatelTalk تماس بگیرند.
۱۶) آیا کاربر از خط تلفنی که در یک استان خریداری کرده است می‌تواند در سایر استان‌ها استفاده کند؟
خیر. البته فقط مربوط به ShatelTalk می‌شود. لازم به ذکر است که محدودیتی برای امکان جابه‌جایی ShatelTalk در سراسر استان وجود ندارد. فقط کافی‌ست که کاربر به اینترنت شاتل در هر نقطه‌ای از استان خود متصل شود و از این سرویس استفاده کند.

POTS

۱) براي رفع خرابي تلفن چه كار بايد كرد؟
کاربران می‌توانند با تماس با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰ (بخش پشتیبانی فنی) ما را نسبت به این مشکل مطلع کنند تا در سریع‌ترین زمان برطرف شود. شاتل هیچ‌گونه مسئولیتی در مورد خرابی ناشی از سیم‌کشی داخل ساختمان محل سکونت کاربر نخواهد داشت.
۲) چگونه شارژ کنیم؟
پس از ثبت‌نام، کاربران می‌توانند ازطریق MyShatel یا نزدیک‌ترین دفتر نمایندگی اقدام به خریداری بسته‌های مختلف اعتبار نمایند. نحوه خرید این خدمات بر مبنای روش اعتباری بوده و کاربر می‌تواند به مقدار اعتبار خریداری شده، با توجه به قیمت‌های شاتل با مقاصد مختلف مکالمه نماید.
۳) آیا بدون داشتن اینترنت شاتل می‌توان از این سرویس استفاده کرد؟
بله. برای استفاده از این سرویس، نیاز به سرویس اینترنت شاتل نیست و برای راه‌اندازی این سرویس، فقط یک LineCard شاتل به تجهیزات DSLAM مجتمع اضافه می‌شود. به یاد داشته باشید که این سرویس کاملاً از سرویس Data مجتمع مسکونی جداست.
۴) آیا هزینه نصب این سرویس از کاربر گرفته می‌شود؟
بله. مبلغ ۱۵۰۰۰تومان هزینه بابت نصب و راه‌اندازی از کاربر گرفته می‌شود.
۵) آیا می‌توانیم با استفاده از این خط، سرویس +ADSL۲ برای کاربران راه‌اندازی کنیم؟
بله. بر روی این خط تلفن تنها می توان سرویس ADSL شاتل را راه اندازی کرد.
۶) آیا می‌توان از این سرویس به‌عنوان Fax استفاده کرد؟
بله. امکان استفاده برای Fax وجود دارد.
۷)چه سخت‌افزاری برای استفاده از این سرویس لازم است؟
برای استفاده از سرویس POTS فقط یک دستگاه تلفن معمولی لازم است.
۸) آیا درصورت قطع شدن برق ساختمان، خط تلفن نیز قطع می‌شود؟
خیر. علاوه بر تجهیزات شاتل، یک دستگاه UPS هم در ساختمان قرار داده می‌شود تا در صورت قطعی برق، از این باتری اضطراری استفاده شود.
۹) آیا برای کاربر، فاکتور ارسال می‌شود؟
بله. فاکتور برای کاربر ارسال می‌شود.