شاتل با در نظر گرفتن شرایط متفاوت سازمانها، دو راهکار متمایز را بهعنوان تلفن سازمانی معرفی کرده است؛ تلفن ثابت سازمانی (شاتلتاک) و مرکز تماس ابری (شاتلتاک ابری).
تلفن ثابت سازمانی شاتل از فناوری سیپ ترانک برای برقراری تماس تلفنی بهره میبرد و ارتباط باکیفیت تلفنی را بر مجموعه متنوعی از بسترها از جمله فیبر نوری، ADSL، امواج رادیویی، مودمهای سیمکارتی و حتی زوجسیم مسی امکانپذیر میسازد.
مرکز تماس ابری یا همان تلفن ابری بر بستر تکنولوژی ابری (cloud) ارائه میشود و به همین دلیل کسبوکارها مجبور به صرف هزینه برای تهیه سرور فیزیکی و اختصاص نیروی انسانی برای راهاندازی مرکز تماس نخواهند بود.