تغییرات

تغییر خط

۱) چطور می‌توانم سرویس اینترنت پرسرعت را روی یک خط جدید دریافت کنم؟
  • برای دریافت اینترنت پرسرعت روی خط تلفن جدید، درخواست شما باید همراه با تایید فرم شرایط تغییر خط تلفن یا ارائه فرم درخواست تغییر خط که به امضای مالک سرویس رسیده باشد، ازطریق سایت مای‌شاتل برای واحد فروش ارسال شود.
  • امکان ارائه سرویس روی خط جدید در مرکز مخابراتی جدید بررسی می‌شود.
  • کارشناسان شاتل وضعیت سرویس شما را بررسی می‌کنند تا سرویس شما در وضعیت «در حال استفاده» باشد.
  • چنانچه سرویس در وضعیت قطع به علت اتمام مهلت پرداخت باشد باید ابتدا هزینه سرویس پرداخت شود.
  • در مرحله بعد، بدهی‌های قبلی خط جدید باید توسط کاربر با مرکز مخابراتی تسویه شود.
  • تغییرات در سیستم ثبت می‌شود و به‌زودی سرویس شما روی خط جدید ارائه خواهد شد.
۲) برای ارسال درخواست تغییر خط رانژه، چه راه‌هایی وجود دارد؟
کاربران می‌توانند با ارسال نامه کتبی و مدارک مورد نیاز برای نصب سرویس +ADSL2، درخواست تغییر خط را اعلام کنند. برای این منظور می‌توان از روش‌های ارسال درخواست، به شرح زیر استفاده کرد:

ارسال درخواست به‌صورت کتبی از قسمت صدای مشتری یا از قسمت «مدیریت سرویس» > «تغییر شماره تلفن» در سایت my.shatel.ir

ثبت درخواست تغییر خط ازطریق مای‌شاتل، از قسمت مدیریت سرویس‌ها

  • ارسال درخواست امضاشده به نشانی Sales@shatel.ir
  • ارسال نمابر به شماره نمابر ۹۱۰۰۰۰۰۳
  • مراجعه حضوری به امور مشتریان شاتل
  • درخواست تلفنی (با احراز هویت)
  • درخواست ازطریق گفت‌وگوی آنلاین
۳) آیا با تغییر خط رانژه، دوره و ترافیک سرویس اینترنت فعلی صفر می‌شود؟
اگر شروع دوره‌ جدید سرویس شما هم‌زمان با تغییر خط رانژه باشد، ترافیک شما در شروع دوره صفر و از آغاز محاسبه می‌شود، اما در صورتی که تغییر خط در میان دوره باشد، ترافیک باقی‌مانده صفر نخواهد شد و پس از تغییر خط رانژه می‌توانید از مابقی ترافیک دوره‌ برخوردار شوید. توجه داشته باشید که بازه تغییر خط جز دوره مشترک محسوب می‌شود.
۴) با تغییر خط، سرویس اینترنت پرسرعت از چه زمانی قطع می‌شود؟
از زمان ارسال درخواست و ثبت تغییرات در سیستم، سرویس فعلی شما قطع می‌شود.
۵) مدت زمان لازم برای تغییر خط اینترنت +ADSL۲ چقدر است؟
روال تغییر خط پس از ارسال مدارک به مخابرات، ۷ تا ۱۰ روز کاری است که در برخی از مراکز مخابراتی ممکن است طولانی‌تر شود.
۶) آیا تغییر خط شامل هزینه است؟
بله، پس از تغییر خط و برقراری سرویس روی خط جدید، شما باید هزینه دایری و آماده‌سازی خط جدید را پرداخت کنید.

تغییر نام

۱) اگر بخواهم سرویس فعلی خود را به نام شخص دیگری ثبت کنم، چه مراحلی را باید طی کنم؟
برای این کار باید به یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

  • ارسال درخواست به‌صورت کتبی از قسمت صدای مشتری در my.shatel.ir
  • ارسال ایمیل درخواست به آدرس Sales@shatel.ir
  • ارسال فکس به شماره نمابر ۹۱۰۰۰۰۰۳
  • تماس با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰ داخلی ۱، سپس ۳
  • مراجعه حضوری به امور مشتریان شاتل
۲) آیا می‌توانم هم‌زمان با تغییر مالک سرویس، تغییری در خود سرویس به‌وجود آورم؟
خیر. امکان تغییر هم‌زمان مالک سرویس و نوع سرویس وجود ندارد و هر فرآیند بعد از اتمام فرآیند قبلی قابل‌ اجرا است.
با توجه به نوع سرویس، شرایط اعمال تغییرات متفاوت است. ارتقا سرویس با دوره مشابه، در لحظه امکان‌پذیر است و کاهش سرویس در پایان دوره یا با شرایط سوخت ترافیک و … با توجه به نوع سرویس فعلی قابل انجام است.

تغییر سرویس

۱) چطور می‌توانم سرویسم را تغییر دهم؟
  • ثبت تغییر به یکی از روش‌های زیر:
  • ثبت تغییر سرویس ازطریق پنل کاربری (my.shatel.ir) و انتخاب گزینه «تغییر سرویس» از منوی مدیریت سرویس
  • ارسال درخواست به‌صورت کتبی از قسمت صدای مشتری در my.shatel.ir
  • ارسال ایمیل درخواست به نشانی Sales@shatel.ir
  • ارسال نمابر به شماره نمابر ۹۱۰۰۰۰۰۳
  • تماس با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰
  • مراجعه حضوری به امور مشتریان شاتل
  • ارسال درخواست ازطریق گفت‌وگوی آنلاین
  • پرداخت هزینه بعد از اعمال تغییرات

نکته: تغییر سرویس درصورتی که برای ارتقای سرویس با دوره یکسان باشد، در لحظه انجام می‌گیرد ولی در‌صورتی که ارتقا با دوره غیریکسان باشد، ازطریق پیگیری تلفنی و پس از محاسبات مالی، برگشت از فروش انجام خواهد شد. ازطرف‌دیگر، اگر درخواست تغییر سرویس برای کاهش سرعت سرویس باشد، کاربر باید تا پایان دوره یا اتمام ترافیک منتظر بماند.

۲) سرویس من در وضعیت قطع به‌علت بدهی قرار دارد. آیا می‌توانم سرویس را تغییر دهم؟ دراین‌صورت، تا چه زمانی برای پرداخت فرصت خواهم داشت؟
بله این تغییر امکان‌پذیر است. پس از اعمال تغییر سرویس در سیستم، شما تا پایان همان روز فرصت دارید تا مبلغ صورت‌حساب جدید را پرداخت کنید. در غیر این‌ صورت تغییر سرویس به‌صورت سیستمی لغو می‌شود و در صورت نیاز لازم است بار دیگر درخواست تغییر سرویس خود را ثبت کنید.
۳) آیا امکان لغو سرویس شبانه وجود دارد؟
امکان لغو بسته، فقط در پایان دوره وجود دارد. در وضعیت اتمام ترافیک، لغو سرویس شبانه طبق قوانین انجام می‌شود و درصورت تغییر به سرویس دیگر، امکان حذف بسته شبانه وجود خواهد داشت. توجه داشته باشید که زمان لغو سرویس شبانه با توجه به نوع سرویس متفاوت خواهد بود.