چهارشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
shatel

مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل: میزان دسترس‌پذیری شبکه شاتل به ٩۷.٦ درصد افزایش یافته است

مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل از افزایش در دسترس بودن شبکه اینترنت شاتل به ٩۷.٦ درصد خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از اختلالات خارج از شبکه شاتل و به شبکه مخابراتی کشور بازمی‌گردد.
به گزارش روابط عمومی شاتل، احمد نخجوانی در گردهمایی سالیانه سال ٩۴ گروه شرکت‌های شاتل افزود: یکی از کارهای روزمره شاتل سرویس‌دهی به بیش از ۷٠٠ هزار مشتری در سراسر کشور است و در همین راستا برای سال ٩۴ راهبری نظام برنامه‌ریزی را ادامه خواهیم داد.
وی از بازنگری در شاخص‌های استراتژیک شاتل خبر داد و گفت: بدین ترتیب در سال ٩۴ با کیفیت متفاوتی ارایه سرویس‌ها و پشتیبانی را پیش می‌بریم.
وی با اشاره به رشد سه برابری ظرفیت شبکه و پهنای باند شاتل در سراسر کشور از شهریور سال ٩٢ گفت: این میزان رشد نیازمند توسعه بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و در همین راستا تجهیزات موردنیاز را در استان‌های بزرگ کشور با هدف ارایه سرویس بهتر و ترافیک ارزان‌تر راه‌اندازی کردیم.
وی از راه‌اندازی و عرضه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) شاتل در شش شهر جدید در سال ٩٣ خبر داد و گفت: بدین ترتیب تعداد شهرهای تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت شاتل به ١٢۵ شهر افزایش یافته است.
نخجوانی افزود: اگر بگذارند علاقه‌مندیم سراسر ایران را تحت پوشش قرار دهیم و تمامی مراکز مخابراتی سراسر کشور را روشن کنیم اما تاکنون در بسیاری از مراکز امکانات برای توسعه سرویس نداشتیم و صدها مرکز مخابراتی وجود دارد که هم‌اکنون متقاضی روشن کردن سرویس اینترنت شاتل در آنها هستیم.
وی گفت: تجربه نشان داده است شاتل در سال‌های ٩٠-۸٩ موفق شد به طور متوسط ٢٠٠ مرکز مخابراتی را روشن کرده و تحت پوشش قرار دهد اما موفق نشدیم ایران را پوشش دهیم زیرا متاسفانه با انحصارگری در بازار روبرو هستیم که به ما امکانات نمی‌دهد و نمی‌توانیم از حقوق اولیه پروانه خود دفاع کنیم و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته این چالش برطرف شود.
نخجوانی از تحت پوشش قرار گرفتن استان‌های گلستان و بوشهر طی چند روز آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد با واگذاری امکانات انحصاری از سوی مخابرات، امکان پاسخ‌گویی به نیازهای متقاضیان سرویس‌های شاتل فراهم شود.
وی افزود: توسعه سرویس‌های شاتل در نیمی از استان‌های کشور متوقف شده است اما روند فزاینده سالیانه فروش سرویس همچنان ادامه دارد.