بالاترین سهم تبلیغات اینترنتی متعلق به شبکههای اجتماعی
آمارها نشان میدهند که در آمریکا از هر پنج تبلیغ نمایش داده شده در اینترنت یکی مربوط به شبکههای اجتماعی مانند Facebook و Myspace است.
بر اساس آمارهای تحلیلی ارایه شده توسط شرکتComscore ، پیشرفت بسیار زیاد شبکههای اجتماعی در زمینهی گسترش تبلیغات اینترنتی به خاطر مقبولیت این شبکهها در میان تبلیغ کنندگان مارکهای تجاری مختلف است.
همچنین این شرکت به افزایش رقابت بین شبکههای اجتماعی و سایتهایی مانند: Yahoo و AOL که هماکنون سالهاست که در صدر جدول تبلیغات اینترنتی برای مارکهای تجاری مختلف قرار دارند، اشاره کرده است.
بر اساس آمارهای منتشر شده توسط شرکتComscore ، شبکههای اجتماعی در ماه جولای ۱/۲۱% از کل تبلیغات اینترنتی را به دست آوردهاند و از این میان ۸۰% این تبلیغات متعلق به Face book و Myspace بوده است.
به گفته کارشناسان از آن جا که تبلیغ در شبکههای اجتماعی مخاطبی بسیاری دارند، در مقابل پرداخت هزینهای مناسب احتمال مشاهدهی متناوب تبلیغات بسیار زیاد میشود. در نتیجه تبلیغ کنندگان مارکهای تجاری مختلف را به سمت استفادهی هرچه بیشتر از شبکههای اجتماعی برای تبلیغات سوق میدهد.
همچنین قیمت تبلیغ در شبکههای اجتماعی به مراتب کمتر از تبلیغات در صفحات Yahoo یا AOL است. در نتیجه تبلیغات در شبکههای اجتماعی بسیار باصرفهتر خواهد بود.
شاید این موارد در مورد شرکتهای کوچک چندان قابل توجه نباشد اما در مورد شرکتهای بزرگ با تبلیغات گسترده، تبلیغ در شبکههای اجتماعی بسیار با صرفهتر خواهد بود.
منبع:Reuters مترجم: شاتل