چهارشنبه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
پلتفرم رایگان آموزش مجازی در شاتل

پلتفرم رایگان آموزش مجازی در شاتل

شاتل به دنبال انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود و با تاکید و پیگیری وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی توسعه‌ی زیرساخت‌های IT و آموزش آنلاین در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، بستری را برای خدمات آموزش رایگان مجازی فراهم کرده است. این امکان از طریق یکی از دو نشانی زیر قابل دست‌رسی است:
engage.shatel.com
در این پلتفرم از امکانات bigbluebutton استفاده شده است و هر کاربر می‌تواند با ساخت یک حساب کاربری کلاس آموزشی خود را برگزار کند. برای این کار باید از طریق یکی از نشانی‌های یاد شده به پلتفرم آموزش آنلاین شاتل وارد شوید، یک روم بسازید و لینک آن را برای دوستانی که مایل‌اند از کلاس آنلاین شما استفاده کنند، بفرستید. دوستان شما هم می‌توانند پس از ساخت یک حساب کاربری به این کلاس دست‌رسی یایند.
در این پلتفرم امکان استفاده از دوربین، میکروفن، وایت‌برد و ارایه‌ی فایل نمایشی برای شما در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید به سادگی با دانش‌آموزان یا دنشجویان خود ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ دهند و پاسخ‌‌ها را مشاهده کنید. امکان گفت‌وگوی آنلاین هم برای شما در نظر گرفته شده است.
به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری به نکات زیر توجه کنید:

  • پس از پایان هر کلاس، فایل‌های مربوط به آن دوره را از روی سرور پاک کنید تا امکان استفاده برای دیگر کاربران هم وجود داشته باشد.
  • این امکان فقط برای آموزش مجازی در نظر گرفته شده است و نباید برای فعالیت‌های دیگر به کار برده شود. شما می‌توانید برای ارتباط‌ها و مکالمات روزانه از سایر نرم‌افزار‌های موجود استفاده کنید.
  • فقط از یکی از دو لینک اعلام شده برای کلاس مجازی خود استفاده کنید.

امیدواریم این خدمات گامی هرچند کوچک برای بهبود کیفیت آموزش در شرایط کنونی باشد و دست در دست یکدیگر بتوانیم این بحران را به سلامت پشت سر گذاریم.

Bigbluebotton#